2013. október 22., kedd

Jobb csinálni mint nem csinálni



Szeretek arra gondolni, hogy a dolgok megvalósíthatóak. És szeretek is eltervezni dolgokat azért, hogy aztán meg is csinálhassam őket. Azt viszont kevésbé élvezem, amikor az emberek azt hajtogatják, hogy máshol minden jobb, mert ahol ők vannak minden szar. De senki nem tesz semmit azért, hogy a saját környezetén változtasson. A lustaság minden ellensége.  Lehetőség mindig van, de lelegyinteni könnyebb mindent és azt mondani, úgy sem működne. Rohadt demoralizáló, amikor próbálkozás nélkül jutnak a dolgok halálsorra. Nagyon nagy közhely mégis annyira igaz, hogy ennél jobbat úgysem mond senki, amíg meg nem változik valami. De ha senki nem tesz semmit, akkor nem is változik semmi. De az unottság nagyobb, mint a tenni akarás. Pedig ez a város tele van lehetőségekkel. Vagy csak szeretném, hogy tele legyen lehetőségekkel. De az biztos, hogy mindig van mit csinálni. És ha klassz dolgok történnek, akkor értelmet nyer az amúgy értelmetlen élet is, ha csak egy estére is amikor a szobám padlóján pakolok lemezeket, és kávézom magam paranoiásra. Nekem ez a punk. Mert szeretek mozgalomként gondolni erre, és úgy, ahogy lehet, más nem is akarja látni. Ez egy olyan dolog, ami az átlagos szartól messze áll és a normális meg a bevett dolgokat messziről elkerüli. Ez egy nem normális élet, és én szeretem  ha haladhatok sodrással szemben egy ha nem is kijáratlan, de rücskösebb úton ahol igen is tennem kell azért, hogy a dolgok értelmet nyerjenek. Nem szeretném ha  hirtelen minden olyan rohadt kényelmes lenne mint Ausztriában. Ahol tök jó, hogy annyi Club Mate-t iszok, meg ingyen amennyit csak akarok, de akkora a punk jólét hogy az emberek hírből sem ismerik a pogot. És lehet olvasták már milyen is az amikor valaki dühös – „a feszültségtől szétrobban az agy” -, és csalódott mert egy rongy társadalom számkivetettje de érezni kevesen érzik. És baromi jó, hogy Ausztria egy élhető társadalom és biztos tök jó lehet ott dolgozni meg élni. De én egy magyar paraszt vagyok. És engem sokkal jobban érdekel az, hogy a füzetembe összeírt zenekarok együtt vajon milyen koncertet fognak csinálni, amikor majd eljön a nap, amire beterveztem ezt az egészet. És egy picit elégedett is vagyok utána talán. De, csak azért mert magamban azt érzem, hogy elértem, amit akarok. Aztán másnap már újra akarom. Nem biztos, hogy egy következő koncertet. De akkor azt, hogy mikor mehetek próbára és mikor találkozhatok azokkal, akikkel szívesen töltöm együtt az időt. Aztán újra tervezek. Valamit, amitől úgy érzem az életem nem épp csak egy hömpölygő szar.
Amikor elterveztem, hogy most pedig csinálok valamit, ami túllóg azon a határon ahol eddig mozogtam is inkább voltam lelkes, mint meggondolt. Simán csak fogtam a füzetem, és bele írtam, egy csomó bandát, és amikor a lapra néztem arra gondoltam mennyire jó lenne, ha ez a sok zenekar, együtt összejönne egy városban, ahol a helyiek is összejönnek, és együtt örülnek annak, ami éppen történik. Zenének, semmit tevésnek és olyan fajta szabadságnak, amit más sohasem fog vissza adni. Pedig akár görcsölhettem is volna azon, hogyan fogom kifizetni azt a sok embert, és hova is fogok eltenni ennyi embert, honnan szerzem be a cuccokat, és hogyan lesz időm két napig megfőzni annyi kaját, hogy senki ne szenvedjen hiányt. De inkább maradtam lelkes és arra gondoltam, hogy ez csak jól sülhet el. És igazából mindent sikerült elintéznem, és baromi jó érzés volt amikor mások is belelkesedtek ettől az egésztől és segíteni akartak és aztán segítettek is mert azt érezték amit egy 12 éves az osztály kiránduláson. És így valahogy összejött egy kétnapos koncert dömping egy csomó klassz emberrel, egy csomó klassz bandával és egy furcsa technos hevimetálos kábult afterpartival a Gertiéknél. És amikor kelt fel a nap vasárnap reggel és már mindenki ki volt fordulva, mert hulla volt, én annyira felspannolt állapotban éltem meg az eltelt napokat, hogy nem voltam álmos. Loptam a Gertiék szomszédjának cseresznyéjét, szívtam egy kis cigit és élveztem a hűs levegőt. Akkor ott arra gondoltam, hogy a dolgok a helyükön vannak, és úgy mennek akkor, ahogy szeretném, hogy menjenek. Persze ez az egész nem lett volna ennyire pozitív élmény a számomra, ha nem jön el egy csomó ember. De ebből sem volt hiány, mert sokan jöttek és így nekem is volt értelme megcsinálni. Ez az egész lényege. És baromi jó volt, hogy láttam, és szervezhettem koncertet megint a Rivers Run Dry-nak, és az is gecire jó volt, hogy a kocsmában ahol 14 évesen először berúgtam most olyan bandák játszottak akiket szeretek. Olyan idillikus volt és bájos az egész.
De azt is szeretem elképzelni, hogy milyen lenne nyilvános eseményt csinálni lemezek hallgatásából és fanzine-k olvasásából a Krigliben. Vagy a próbateremben. Vagy bárhol ami nyitott azoknak, akik érzik mitől lesz ez jó , de mégis zárt, mert túl sok a negatív seggfej akiknek minden béna és unalmas. Jó olyan emberekkel osztozni klassz dolgokon, akik élvezik azt, ha pár jó lemez mellett lehet cigizni, nem szólni és elveszni a barázdákba karcolt melankóliában, amitől a keserűség egy kicsit könnyebb és máshova vonul el egy rövid időre. Vagy megélni minden szart azért mert a lemezekbe van minden kódolva. Ahogy gondolkodunk, ahogy a világot látjuk és az, ahogy megéljük a hamuszínű hétköznapokat. De közben el lehet veszni a zenében, és abban a sok apró dologban, amitől izgalmas és érdekes lehet egy lemez. Szeretem, amikor lepörgetek egy jó korongot legalább háromszor és utána azt érzem, hogy még háromszor lepörgetném. Olyan ricsajos idillként él a fejemben az, hogy az embereket érdekli a punk és érdekli az is, hogy legyen punk élet. Egyszerű dolgok. Nem biztos, hogy annyira menő, de inkább vagyok halott mint menő. Mert csak azok temetik a punkot, akik sosem élték igazán. Akik nem merültek el abban milyen csinálni. Csak az tesz kiegyensúlyozottá, amikor csinálhatom a dolgokat, amik számomra fontosak, és belül igen is érdekel, hogy mint közösség létezzen a punk. Ne csak más városokban lüktessen hanem legyen élet ebben az egészben, és Győrben vagy Szombathelyen ne csak múltja legyen.. Ez egy búvóhely a gonosz és neonszínű világ elől, ahol senkiben sem lehet igazán megbízni. A punk zaj amivel takarózhatok, megvédhetem magam és érezhetem azt, igen is számít amit azért teszünk, hogy jobban működjenek az elbaszott dolgok.
Ezért most folytatom azt, amit sohasem hagytam abba igazából és egy rendezetlen felületen hangot adok annak, hogy mi is történik itt. Nagy dolgok kilátásban. Oi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése